Sjukstuga

Halsen fortsätter göra ont. Så svårt att försöka låta bli att smitta Frank. Han vill ju ligga nära och gosa. Men får försöka att inte pussa på honom allt för mkt. Hade lite feber igårkväll, men den verkar ha gett med sig. Känner mig fortfarande helt slut dock. Fick dåligt samvete för att F ska tycka att jag är tråkig nu när jag är sjuk. Sen kom jag på att han är 7 veckor, och noll intresserad av omvärlden!
 
Alex var tvungen att åka till jobbet idag. Jag hoppas att han kan komma hem och jobba hemifrån på eftermiddagen så jag får vila lite. F är rätt nöjd och glad idag, så det ska nog gå bra för honom att jobba samtidigt.
 
Han är så himla underbar, vår lilla skatt! <3 Jag är så glad (don't jinx it!) att hans mage numer fungerar hyffsat bra! Vi har slutat med alla konstiga droppar (förutom D-vitaminet då!), han får NAN Sensitive ersättning med lite rapsolja i och det verkar som att det funkar nu. Vi har även backat ett snäpp i doseringen, från 5 skopor till 4. Han blir mätt, men äter lite oftare istället. Sen har vi bytt tillbaka till Philips Avent-flaskorna istället för MAMs anti-colic. Tycker Aventen är bättre helt enkelt (och mindre risk för läckage då det är färre delar!). Det är verkligen ett desperat letande efter lösningar på magproblem hos en bebis. Kan inte svara på egentligen vad som hjälpt, och hur mkt bara mognad av mage och tarmar lindrat besvären. Han är inte alls lika stånkig. Inna märktes det TYDLIGT när han bajsade, nu är det mer lukten som vittnar om att han lämnat ett lass i brallan.
 
Jag hoppas att det håller i sig. Allt går ju i faser med en bebis, saker ändrar sig lika fort både till det bättre och till det sämre. Just nu är jag väldigt tacksam för att han är nöjd och glad då min energi är lika med noll.
 
En sovande liten griiiiis! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0