Mitt 2017

Såhär på årets sista dag är det dags att summera 2017. Varit ett händelserikt år. Många bra händelser, men även jobbiga. Är glad att jag fått spendera merparten av året med min Frank. Att ha varit mammaledig med honom har varit så värdefullt!

Här kommer iaf en summering i bilder, månad för månad.

Januari
(null)

Firade in det nya året hemma med lilla familjen. Frank missade tolvslaget, men vi skålade in det nya året med lite bubbel. Januari bjöd även på Franks första tågresa, väldigt spännande! Jag gjorde comeback på jympagolvet med ett mammapass. Började jobba extra på Synsam, hann med en drinkkväll med vänner, och Frank var bara allmänt gullig!

Februari
(null)

Mamma-bebis-träff ute i Nykvarn. Min mamma kom på spontanbesök å vi testade Coop-online. Rockade nytt pannband pga kylan och Frank blev minsann 6månader. Var på Underbara baby-mässan, och lyckades gissa rätt på antalet blöjor i glasskålen. Vann en årsförbrukning av Touch-blöjor, riktigt bra!

Mars
(null)

Ordnade en babyshower för en höggravid Dinah. Frank började på babysim och fick se sin första handbollsmatch. Åt megabrunch med vänner, å släpade med Frank på gymmet en del. Vi firade 4år tillsammans med middag och bio i MOS.

April
(null)

April startade med att vi hamnade mitt i kaoset på Drottninggatan. Vi fixade lamellgardiner till vardagsrummet, blev SÅ bra! Frank blev mer och mer stadig, och till påsken fick han ett litet påskägg. Började mer och mer inreda Fs rum, och i slutet av april hängde vi i Kungsträdgården och njöt av de blommande träden.

Maj
(null)

I maj köpte vi ny bil, en Nissan Qashqai från 2016. Frank började så smått att resa sig upp, så Kanski-boken fick agera bromskloss. Jag jobbade vidare på Synsam, och Arvids dop firades i Västerås. Vid Kristi himmelsfärd åkte hängde vi på Saxaren och fick en försmak av sommaren. Hann även med några mysiga kvällspromenader.

Juni
(null)

Frank och Ellen bondade, å vi hängde med bebiskompisar i Tanto. Frank började lira fotboll, och vi firade att pappan gått på föräldraledighet. Vid midsommar fick Frank flytta in i eget rum, och själva högtiden firades ute på Saxaren.

Juli
(null)

Åkte på dagsutflykt till Trosa, och lunchade med Dinah ute i Jungfrusund på Ekerö. Fick äntligen upp min fina Stringhylla i sovrummet, supernöjd! Vi älskade 90-talet på Zinken och dansade till Dr Alban och Haddaway. Spenderade några dagar på Saxaren, och packade sedan bilen för en vecka på västkusten.

Augusti
(null)

Hade en mysig vecka på Tjörn med Linnet o co. Tog en sväng förbi Gekås påvägen hem. Firade Franks 1-årsdag med hela 2 kalas. Köpte matta till köket, grillade ute hos Dinah o co på Ekerö, och Frank var återigen väldigt gullig!

September
(null)

1 september återgick jag till arbetet på St Eriks, å grabbarna började hänga på Ängbykyrkans öppna förskola. Jag började leda basjympa igen, och Frank älskade att bada. En AW på Yuc och lite leklandshäng hann vi med å!

Oktober
(null)

Åt bullar på Kanelbullens dag. Frank lärde sig gå, och Sofias födelsedag firades i en kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest. Åkte på Planeringsdagar med jobbet till Bommersvik, och mina Elefantöron ynglade av sig. Åkte till Västerås å spöade familjen i Finans.

November
(null)

Datenite med min karl och lite firande av honom startade vi november med. Jag passade även på att köra bil för första gången på väldigt länge. Att det var typ 100 meter i 15km/h spelar ingen roll, jag vågade iaf! Käkade middag ute med Ellen, och storhandlade med en galen Frank. Passade även på att tjuvstarta pyntanted.

December
(null)

Spontan-AW med kollegor på Phils burger. Vi åkte till Gran Canaria för att fira min 30-årsdag. Blev en väldigt bra semester! Uppesittarkväll den 23:e med Dinah o co. Julafton firade vi hos svärisarna i Vallentuna, åkte till Västerås på juldagen och gick på Solsidan på bio. På annandagen firade vi jul med min familj. Å Frank var sådär gullig igen!

Nu ser vi fram emot ett nytt år, med nya möjligheter. Återkommer i morgon med mina nyårsförväntningar.

Gott nytt år!



Anonym
2017-12-31 @ 11:20:36

Gott nytt år till dig! :)

Svar: Detsamma! :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0