Nya glasögon. :)

Var idag på Smarteyes för att prova ut ett par bågar. Blev tillslut ett par i silver/guld-metall, ganska klassiska lixom. Var inte det lättaste att hitta ett par asså. Men ah, dessa var iaf himla fina. :) Skulle ta 1-2 veckor innan dom är klara, så bad dom skicka dom till butiken i Västerås. Får hämta ut dom där sen helt enkelt. :) Tog tyvärr ingen bild, så resultatet får ni beskåda senare. :P

Fick iaf glas i samma styrkor som mina andra brills. En optiker ville kolla av allt först dock, och hon fick det till att jag skulle ha -0,25 mer på sfären. I helvete heller! :P Men ah, det betyder ju iaf att min syn inte förändrats så värst mkt på 1,5 år. Det är ju himla bra! :)

På måndag börjar praktiken. Om jag är nervös?! Skojjar ni eller! Men samtidigt så ska det blir så himla roligt! Omsätta kunskap i praktik är så himla häftigt! Det jag läst om i böcker, det lärare stått och predikat, det ska göras på riktigt. På riktiga människor. Nu är det verkligen upp till bevis! Men jag ska försöka att inte ha alltför stora krav på mig själv (lycka till när man heter Malin Slagbrand!). Jag kan ju faktiskt inte allt! Och jag är på praktik för att lära mig! Jag hoppas att jag får patienter som är förstående och snälla! :) Lisa hälsade iaf att hon kokat ihop något riktigt spännande! :P

Ska gå igenom de sista arbetena nu inför morgondagens redovisning. Bra att man är ute i sista sekunden. :P Se, jag jobbar fan inge bra om jag inte har press på mig! :P

Fri
2011-05-01 @ 15:01:41

Va tyckte du om bågarna på Smarteyes?

Mäl
2011-05-01 @ 19:02:04
URL: http://slagbrand.blogg.se/

Jaaa, sådär va. Man får det man betalar för helt enkelt. :P Deras utbud var inte jättestort, plastbågarna kändes väldigt plastiga, de hade inga bågar för nickelallergiker. Så de hade rätt många brister. Men hittade tillslut en båge jag gillade iaf. :)

Fri
2011-05-02 @ 08:57:00

Ja så kan man säga! Katastrof om du frågar mig.. Så e det med allt nästan, att man får vad man betalar för. Ha det så bra på jobbet..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0