Natural Cycles

Jag har ätit p-piller sen jag var 14 år. Det är alltså mer än 10 år, vilket känns rätt galet. Jag har förvisso bara bra erfarenheter av ppiller, visst humöret har gått litw upp och mer. Men för det mesta har det fungerat bra.

Nu har man ju börjat fundera på framtiden. 10år vänder man ju inte bara sådär, så för ett tag sen slutade jag med ppiller. Har nu börjat med en metod som kallas Natural Cycles. Man mäter temperaturen på morgonen, för in de i appen, och så får man veta om det är fritt fram eller om det finns en risk att bli preggo. Jag anser inte att appen i sig är ett preventivmedel, men det fungerar ju som ett komplement. Vill man ligga på en röd dag måste man helt enkelt se till att skydda sig, och är det en grön dag är det lugnt.

Natural Cycles lovar att dagarna är till 99,9% tillförlitliga, därför får man rätt mkt röda dagar i början innan appen lärt mig min cykel.

Ska bli väldigt spännande att köra på det här nu! :) Sen den dagen vi väljer att försöka bli fler har man ju redan hyffsad koll på sin ägglossning. :)

Någon mer som kör på NC?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0