Optimal Rehab


Var idag hos en naprapat på Optimal Rehab på Kungsholmen. Har ju haft besvär med dels en vänsterhöft som låste sig, och sedan länge en högerfot som smärtar. Hon gick igenom hela kroppen, kollade låsningar och vart stelheten sitter osv.

Hon började med själva foten. Den var visst stel. Kan man ens vara stel i tån/foten? Det blir väl av att jag är rädd för att det ska göra ont, och då spänner man tårna lixom. För att få igång cirkulationen satte hon in en akupunkturnål på ovansidan av foten. Jävlar vilken läskig känsla! Kändes som att få en stöt, och sedan blev det helt varmt. Creepy!

Hon gick sedan på ryggen, höfterna, nacken. Det knakade rätt rejält asså! Fick bedömingen att mina sätesmuskler samt vadmuskler är korta/spända. Så där behöver jag lägga lite extra krut vid stretch.

Vad gäller foten så ska jag fortsätta använda mina sulor, dom hjälper ju faktiskt. Ska på ett återbesök om en månad, för att gå igenom allt igen. Nu är ju kroppen "upplåst", ska bli spännande och se hur det känns när jag tränar nu. Tror nog att andra muskler kommer att aktiveras, så kommer nog kännas lite annorlunda.

Kan iaf varmt rekommendera Ann Åhrén på Optimal Rehab på Kungsholmen, riktigt trevlig och duktig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0