Ett dygn i Västerås

Åkte till Västerås igår. Blev först ett stopp hos farmor för lunch och lite firande av Frank. Väldigt spännande dehär med att öppna presenter! Å farmor bjöd som vanligt på supergod mat och fika på de. Man rullar verkligen därifrån varje gång.
 
Efter lunch åkte vi till Eko, ett nyöppnat varuhus ute på Erikslund. Typ Rusta/ÖB-koncept. Alex fyndade hårvax, å så köpte vi ett nytt mopphuvud. Skulle sen hem till syster, men de skulle in till stan å fixa pass först. Så vi hade en stund att slå ihjäl. Vi åkte ner till Öster Mälarstrand å strosade lite där. Hittade mitt drömradhus. Jag vill sååå gärna bo där! Får hålla tummarna för att någon flyttar inom några år!
 
Åkte sen hem till syster. Fikade lite, jag sov en stund med F, och sen for vi hem till mamma&pappa. Himla flängande! Åt lite middag, och ägnade typ 2h av kvällen till att försöka söva F. Gav tillslut upp, så han fick vara uppe med oss istället. Kikade friidrott på TVn. Gick och la oss efter tio nångång.
 
Kul med paket!
 
 Här vill jag bo!
 
Idag blev det premiär på Leo's Lekland. Det var precis som jag hade föreställt mig, massa snoriga barn som sprang runt och härjade. F hade iaf kul! Fast ett område för lite mindre barn, där hängde vi mestadels. Fanns studsmattor, bollhav, massa olika rutschkanor. Bra ställe för kidsen att få springa av sig.
 
Hoppa lite studsmatta.
 
Innan vi rullade hemåt igen åt vi lunch på leklandet. Helt okej mat!
 
Nu ska vi städa och plocka lite, fortfarande grejjer framme från semestern. Ikväll tänkte jag gå på ett medelpass på F&S. Fick veta idag att terminen startar 21/8, och inte veckan senare. Lite panik på den! I morgon har jag bokat en av salarna för att öva in mitt pass. Jag har återanvänt en hel del, så det ska nog sätta sig relativt fort!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0