Äventyr till Sollentuna

Kul att åka tåg!
 
Idag har vi hängt i Sollentuna. Mötte upp Amanda och hennes Elias för en lunch. Alltid kul å hänga med dom! Amanda har jag lärt känna via min mammagrupp på Facebook. :) Så glad att jag gick med i en sådan, verkligen super! Efter lunch hade vi återbesök hos sjukgymnasten. Frank hade problem med torticollis, typ medfödd nackspärr, som gjorde att han mer gärna låg åt ena håller med sitt huvud. Det gav en snedbelastning, så hans huvud blev tillplattat på ena sidan. Så mha speciella kuddar, stretch och andra övningar är han nu "friskförklarad"! Hans huvud är så symmetriskt som man kan begära, huvudet inte alls lika platt längre, rörligheten och styrkan är lika på båda sidor. Sååå glad och tacksam för den hjälp vi fått på MIRA Barnfysio. Jag är glad att jag tog tag i det (BVC-sköterskan tyckte inte att det var något att bry sig om..), för nu slipper Frank växa upp med ett osymmetriskt huvud!
 
Fått en OK-stämpel i baken!
 
Mitt tips är verkligen att ta tag i saken om ni ser att er bebis har en favoritsida! Ju tidigare desto bättre! Och vill ni köpa kuddar för att avlasta, köp inte en Pandakudde. De är helt värdelösa! Den enda kudden som har vetenskapliga bevis för att den funkar är den sk Mimos-kudden. Visst, den är svindyr, men den funkar! Jag köpte våra begangnade, det finns att få tag i. Ni kan läsa mer om Mimos-kudden HÄR.
 
Ska ta lite "efter"-bilder och jämföra mot de förebilder vi tog. Kan va kul å se!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0