Det blev en liten paus

Idag är det fredag. Hela veckan har gått, utan att jag skrivit en rad. Veckan startade nämligen inte så bra. Vaknade till ett sms från mamma, "Ring mig!". Pappa hade blivit nerslagen i sitt eget hem. Sån jävla sjuk grej. Vill inte skriva allt för mkt om detta, då det är fall för polisutredning.
 
Ni kan läsa om misshandeln HÄR.
 
Vad har vi då gjort i veckan?
 
Blivit tre träningspass, sjukt nöjd med det! Är inte det lättaste att ha med F nu, men med en ledare som agerar barn-roare under passen så går det helt okej! Känner mig nöjd med att vikten börjat ticka nedåt. 31 dagar idag utan godis/fika har också gett resultat. Ryggen känns dessutom mkt bättre!
 
I tisdags hängde vi med våra grannar Kristina och hennes Sigrid. Blev en promenad till MOS, lite lunch och shopping. Så glad att jag hittat en mammakompis i trappen bredvid. Sigrid är 2 månader äldre än Frank, så tror och hoppas att de kommer kunna leka lite när de blir större.
 
I onsdags var jag på brfens årsstämma. Blev invald i styrelsen, så det känns kul! Kommer ha ungefär samma roll som i gamla boendet, det känns bra.
 
Igår, torsdag, fick jag äntligen till en dejt med Therese och Gustav. Blev en trip till Ikea i Barkarby. Vi åt lunch, strosade på Ikea, gick en vända till outleten (sjukt besviken!) och alla andra affärer där i området. Köpte lite barnsäkrargrejer på Ikea, och ett par skor på Skopunkten. Blev även en solhatt till Frank, så jävla göllig!
 
Britax-ligan i farten!
 
Såklart har ju lille Frank hängt på hela veckan. Jag älskar att vara din mamma! Det är så häftigt att se hur han utvecklas för varje dag. Han kryper i ett jävla tempo, han ställer sig upp med stöd, och går längs soffbordet. Runt, runt. Men bara åt ena hållet. Känns som de första stegen inte är allt för långt borta.
 
Vår stora lilla kille!
 
Idag bjuds Stockholm på sommarvärme, så himla skönt! Hoppas värmen håller i sig över nästa helg! Vi har inte gjort något speciellt idag direkt. Gick å handlade lite efter träningen å sådär. Vill inte vara ute i den mest gassande solen lixom. F vilar lite nu, och jag har försökt få ihop detta inlägg senaste timmen. Det går sådär när man har en galen 9 månaders som vill "hjälpa till!". :D
 
Hjälpte inte att flytta till matbordet!
 
Strax kommer pappan hem å. Ikväll ska vi äta tacos och bara ta det lugnt. Ser fram emot denna helgen jättemkt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0