Ny vecka, nya möjligheter

Jag ska lära mig att älska måndagar. Ny vecka, nya möjligheter, så klyschigt men vafan. Vad ska man göra lixom?
 
Arbetsdagen har tagit fart. Har en liten kort rast nu innan nästa patient kommer. Jobbar på Crosslink/Keratokonusmottagningen idag med en av mina favvoläkare. Keratokonus är alltså en sjukdom som drabbar hornhinnan. Den blir toppig och tunnas ut. För att bromsa förloppet gör man en sk crosslinkbehandling. Mha ljus så "stelnar" hornhinnan och man bromsar att hornhinnan fortsätter bli toppig och tunn. Ganska jobbig behandling att genomgå, man har rätt jävla megasuperont efteråt, när bedövningen släpper. Men i slutändan kan de vara en fråga om att bli blind eller inte, så det är ju så värt det att göra den.
 
Efter jobbet ska jag egentligen bara hem direkt. Ska förbi nån guldsmedsbutik på vägen dock, då mitt Malin-halsband gått sönder. Behöver byta kedjan. Gör dom sånt på typ Guldfynd?
 
Nej, dags för en kort fika!
 
Ha en fin måndag!
Engsir
2017-09-11 @ 09:42:57
URL: http://www.engsir.blogspot.se

Jag har jobbat på Guldfynd :) Behöver du en ny kedja så köper du en och byter ut men skall kedjan lagas så skickas den till en verkstad.

/Therese

Svar: Tack! :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0