Jag vill fixa!

Det kliar verkligen i fingrarna! Nästa helg lånar vi ut Frallan till farmor&farfar, för jag och Alex ska ha en fixarhelg. Det vi ska fixa med är:
  • Garderoberna i Franks rum
  • Garderoberna i vårt sovrum
  • Förrådet i källaren
Jag är mest pepp på sista punkten. Jag är inne i nån slags återanvändningsfas. Gamla saker på ny plats. Optimera det man har lixom, med lite enkla medel. Så denna helgen ska vi smygstarta lite. Vi ska till Ikea och handla lite ny garderobsinredning till Franks rum. Behöver komplettera med nån låda till och så tänkte vi köra på utdragbara hyllplan. Tror att de kan bli bra! Ffa behöver vi fler hyllplan, då vi lastat alldeles för tungt på dom.

(null)
Kanske tar en låda med glasfront? Blir iaf ett plain vitt hyllplan.

Blir säkert några olika typer av förvaringslådor med. Vi har köpt de i så många olika omgångar så blir udda lådor därinne. Vi har iofs lådor i vitrinskåpet som är lika de vi har i garderoben. Så blir kanske nya till skåpet istället.

(null)
Lite olika varianter. Gillar de runda, de är väldigt fina. Dock rätt opraktiskt!

I källarförrådet hade vi först tänkt byta ut/komplettera det hyllsystem som redan finns. Dock har den serien utgått, och blir alldeles för dyrt att byta ut allt. Så där ska vi istället flytta om och optimera. Jag tror att det kan bli riktigt bra, bara byrån därnere får plats där jag tänkt. Vi har den nu stående under en hylla med klädstång under. Tanken är att frigöra plats där så vi faktiskt kan nyttja klädstången bättre. Tänkte köpa nån form av hängande förvaring för tex skor, och sånna klädpåsar så man skyddar jackor. Tror de kan bli toppen!

(null)
Klädförvaring modell SKUBB.

Kalaset kommer nog landa på nån tusenlapp, men det kommer vara SÅ värt det! Vi har så mkt bebissaker/barnkläder som vi behöver stuva in i källarförrådet. Nu har vi dessutom fått en barnvagga helt gratis, så den måste vi verkligen göra plats för. Annars får vi kanske flirta med svärisarna och förvara den ute i Vallentuna.

Ah, sjukt pepp på detta projekt iaf! Vill börja nu nu nu!

Anonym
2018-04-14 @ 20:18:10

Visa gärna före/efter-bilder sen! :) Kul och se resultatet.

Svar: Absolut, det ska jag försöka få till! :) Kram!
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0