ÖF

Idag är det onsdag, vilket numer betyder min första dag med Frank för veckan. Han var morgonpigg i morse, fick komma in till oss vid 6. Vi låg dock och drog oss till 7, när pappan gick till jobbet. Fixade å grejade lite. Åt frukost och sådär. Begav oss sen till Öppna förskolan vid Ängbykyrkan. Så mysig ÖF verkligen! Tar ca 10min dit med buss, så är väldigt smidigt att åka dit. Dock får man vara ute i god tid till bussen, är ett populärt tillhåll för Annedalsbor med barnvagn, så har man otur får man inte plats på bussen!
 
Vi kom iaf dit strax efter 9. Var verkligen full fart där idag. Massa barn, och föräldrar då. För er som inte vet vad en Öppen förskola är, det är en obemannad förskola skulle man kunna säga. Så man hänger där tillsammans med sitt barn. Den vi brukar besöka är i kyrkans regi. Man behöver verkligen inte vara religiös på något vis, alla är välkomna. Jättemysigt ställe, stora fina lokaler, massa leksaker. Frank gillar verkligen att vara där.

(null)
Mkt leksaker och stora ytor att leka på.
 
F fick äta lite lunch där innan vi åkte hemåt igen. Han somnade typ direkt jag la ner honom i sin säng, och han sover än. Jag har hunnit äta lunch, kikat ett avsnitt One Tree Hill (säsong 8), håller på med middagen nu. Får passa på när man får jobba ifred! Vi har som deal att den som är hemma med F ser till att middagen kommer på bordet. Så i mitt fall blir de då ons&tors. Fredagar är ju lite speciella, så där slår vi våra kloka ihop. Ikväll blir det iaf drömskinka med ris till middag. Gott!
 
Får se vad vi hittar på sen när F vaknat. Tror nog vi bara blir hemma. Är kallt ute, men det är ändå skönt väder. Idag har solen kikat fram å, underbart.
 
Ikväll ska jag sen iväg på ett Jympa Medel-pass. Ska bli kul! På tal om de, i morgon drar jag igång med Jympa mamma igen, pirrigt!
 
Dags att väcka barnet!

Anonym
2018-01-10 @ 20:43:53

Låter som att ni haft en mysig dag!

Svar: :) Verkligen!
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0