Att planera för framtiden

Känns så konstigt att redan nu planera för något som är 5 månader bort. Men tiden går så himla fort! Vips så är det sommar och semester!
 
Frank kommer skolas in på förskola i slutet av aug. Vi har tänkt jobba heltid både jag och Alex. Finns massa argument för att gå ner i tid, och för att jobba heltid. Behöver väl kanske inte gå in på i detalj hur vi har tänkt, men så kommer det att bli i alla fall. För att de skulle vara möjligt behövde jag ändra om mina arbetstider något. Så jag la fram ett förslag till mina chefer, som inte skulle påverka verksamheten så värst mkt. Och de tyckte att det var alla tiders! Så mån + ons kommer jag börja lite senare, och då lämna F. Och tis + tors börjar jag tidigare, och kan då sluta lite tidigare, så då är det jag som hämtar. Fredagar slutar jag tidigt som det är, så då blir det jag som hämtar den dagen. Jag tror att detta kommer bli ett bra upplägg. Frank kommer alltså gå 7-17 mån-tors, och 7-14.30 på fredagar. Ja, det blir långa dagar för honom. Men livet måste gå ihop också. Sen får vi se hur familjesituationen ser ut framöver. Skulle vi bli gravida och F får ett syskon kommer han såklart inte gå heltid den perioden vi är föräldralediga. När det blir får vi se helt enkelt!
 
Hur har ni lagt upp det med jobb och förskola?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0