Nytt kapitel

Idag var jag på Synsams huvudkontor och skrev under mitt anställningsavtal. Så nu är allt klart. I torsdags sa jag upp mig. Känns helt overkligt att jag, efter snart 5år, lämnar St Eriks.

(null)
Synsams huvudkontor.

(null)
Avtalet påskrivet!

Tiden sen jag kom tillbaka till jobbet har varit turbulent för min del. Många av mina närmsta kollegor har slutat. Nya har börjat. Droppen för mig var när jag blev varse hur dålig lön jag faktiskt har. Att jag ligger tusenlappar efter mina kollegor, som dessutom arbetat kortare tid än mig.

I ren affekt sökte jag en tjänst i en Synsambutik. Kände dock att det inte riktigt var det jag hade tänkt, så avböjde sedan att gå vidare med intervjuer. Då ringer en av cheferna på Synsam mig med en annan tjänst, och ja resten är historia.

Vad ska jag då jobba med? Jag kommer vara en ambullerande optiker, som jobbar där det behövs. Jag kommer bemanna typ 4-5 butiker inom rimligt avstånd från där jag bor. Arbetstiderna styr jag över helt själv, vilket kommer passa mig perfekt! Jag behöver inte jobba sena kvällar och helger om jag inte vill.

Det känns jättebra att jag får den här chansen. Det passar verkligen perfekt i livet. Sen att jag får ett lönepåslag med en jävla massa gör det hela omöjligt att tacka nej till. Jag kommer kunna gå ner i tid, men ändå få ut likamkt som en heltid på sjukhuset. Helt sinnes!

Jag är så glad för mina år på St Eriks. Har lärt mig såå mkt. Men det är dags att göra något nytt. Något annat. Kommer sakna mina kollegor massor dock!
Anonym
2020-02-25 @ 19:02:46

Grattis! Som svensk får man ju inte fråga men kan inte hålla mig när du själv tar upp det. Hur mycket skiljer det sig i lön? Inom vilket intervall ligger optiker?

Svar: Tack! :) Jag får ett lönepåslag med ca 35%. Medellönen för optiker, efter lite googlande, verkar ligga runt 35k. Lägre inom vården/landsting.
malin.

momo
2020-03-12 @ 20:40:16

vad kul! Jag är själv sistaårsstudent på optiker prog.
Vad tjänar en ambulerande optiker ungefär?

Svar: Hej! Spännande! Det är ju väldigt olika, beroende på erfarenhet osv. Så är svårt att svara på. :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0